Potřebuji nastavit poštu resp. poštovního klienta:
Dbejte pokynům v těchto třech krocích:
1) Převážná většina e-mailových klientů se vás v první fázi nastavování zeptá, zda má e-mail účet nastavit automaticky nebo si jej chcete nastavit ručně. Vždy volte nastavit ručně. Pokud se na tuto volbu neptá, předpokládejme, že můžete nastavovat.
2) Podle zavedeného způsobu práce s poštou zvolte typ účtu. Možnosti máte dvě. Obě metody jsou bezpečné, každá má své výhody i nevýhody. Vyberte si takovou, která vám lépe vyhovuje:
-
„POP3“ – u tohoto typu účtu se pošta nesynchronizuje, pouze se tzv. stahuje ze serveru do počítače. Používáte-li e-mail na více místech např. na PC, v notebooku a k tomu ještě např. ve vašem mobilu, doporučujeme druhý způsob připojení k serveru konkrétně „IMAP“. Využíváte-li k
přístupu na e-mail jen jedno zařízení nebo více zařízení, ale nezáleží vám na tom, abyste v jednom zařízení měli k dispozici data i z jiných zařízení, použijte POP3.
Výhody POP3: Při správném nastavení se na serveru se nekumuluje pošta a nemusíte hlídat případné zaplnění schránky. Metoda POP3 je rychlejší a nějak zvlášť nevytěžuje ani síť, ani vaše zařízení.
Nevýhody POP3: Pošta se jednosměrně stahuje. Nelze tak zajistit, aby odeslaná pošta z jednoho zařízení, byla dostupná i v jiném zařízení.
-
„IMAP“ – u tohoto typu účtu se veškerá pošta obousměrně synchronizuje. Znamená to, že když odešlete někomu zprávu v mobilu, získáte k této odeslané zprávě přístup později i ve vašem PC nebo skrze webové rozhraní poštovního serveru. Totéž platí pro kontakty, kalendář a další
složky vaši schránky.
Výhody IMAP: Pošta se synchronizuje. Ve všech zařízeních budou k dispozici všechny složky pošty.
Nevýhoda IMAP: Veškerá pošta vždy zůstává na serveru a hrozí zde riziko přeplnění schránky. Více vytěžuje síť i vaše zařízení zejména při prvotním nastavení.
3) Nyní nastavte korektně názvy serverů, čísla portů a typ šifrování. V různých poštovních programech/aplikacích/klientech může následující nastavení probíhat v různém pořadí.
- Pro náš e-mail hosting platí, že všechny servery mají stejný název (domain name). Konkrétně: „paja.reego.eu“
Znamená to, že do položky IMAP server, v případě, že jste zvolili typ účtu IMAP, vepíšete: „paja.reego.eu“. Do políčka SMTP server (tj. server pro odchozí poštu) zadáte též: „paja.reego.eu“. Zvolili jste variantu POP3? Do políčka server POP3 nebo políčka „název serveru POP3“ zadáte též:
„paja.reego.eu“.
- Nyní je potřeba správně nastavit typ šifrování/zabezpečení a čísla portů.
- pro server SMTP platí číslo portu 465 a typ šifrování SSL/TLS
- pro server POP3 platí číslo portu 995 a typ šifrování SSL/TLS
- pro server IMAP platí číslo portu 993 a typ šifrování SSL/TLS
- Nastavení autentifikace:
Pro příchozí i odchozí poštu platí, že je nutná autentifikace vašim uživatelským jménem a heslem. Obvykle stačí nastavit IMAP či POP3 a v nastavení odchozí pošty tj. SMTP postačí zaškrtnout políčko „server odchozí pošty používá stejné nastavení jako pro příchozí poštu“.
Důležité je vědět, že všechny typy protokolů tj.: SMTP, POP3 i IMAP vyžadují tzv. autentifikaci. Pozor, některé poštovní aplikace používají nesprávné označení autentifikace, konkrétně slovíčko „autorizace“. Uživatelské jméno je vždy vaše celá e-mailová adresa. Heslo jste
získali od správce vaší kanceláře nebo zakladatele účtu. V poštovních programech se zpravidla nastavuje zapamatování vašich přihlašovacích údajů, abyste je nemuseli po každém přístupu do schránky zadávat znovu.
TIP: Abyste si ušetřili problém, před procesem nastavování pošty do vašeho poštovního klienta, důrazně doporučujeme, abyste si vždy ověřili, že se s vašimi přihlašovacími údaji dokážete přihlásit do webového rozhraní na stránce: https://hosting.y1.cz/roundcube/ . Pokud jste se korektně přihlásili, jsou vaše přihlašovací údaje správné a po té, pokračujte s nastavováním poštovního programu/klienta. Tímto jednoduchým krokem si ušetříte spoustu času a v případě řešení potíží s technikem hned
vyloučíme nesprávnost či správnost vašich přihlašovacích údajů.