ReeGO webFace

Služba určená pro rychlé a jednoduché nasazení a publikování obsahu z aplikace ReeGO, jako jsou výpisy nemovitostí (zakázek), poptávek, seznam makléřů, stránek s detaily apod. na váš stávající web.

Náročnost nasazení:

malá
Časová náročnost nasazení:
několik minut

  1. Funguje na principu online: dotaz - odpověď během prohlížení stránek.
  2. Jednoduše vložíte krátký PHP kód do vašeho stávajícího webu. O zbytek se postará ReeGO server.
  3. Získaná data jsou 100% validní dle standardů W3C.
  4. Srozumitelný DIV layout pro grafické přizpůsobení CSS. Neomezené možnosti pro vaše grafické návrháře.
  5. Nejedná se o vložený <iframe />. Roboti google a jiné vyhledávače tak indexují generované obsahy na rozdíl od metod s vloženým <iframe />.

© ReeGO Development s.r.o.
Všechny dokumenty nacházející se v této sekci slouží jako manuál a technická dokumentace pro zákazníky systémů ReeGO. Žádná část manuálu nesmí být kopírována ani přenášena jakýmkoliv způsobem (elektronicky, mechanicky, fotograficky či jinak), ani uveřejněna bez předchozí dohody a písemného svolení ReeGO Development s.r.o. Výjimku tvoří pouze zdrojové kódy příkladů, které pro účely tvorby programového kódu mohou být kopírovány i měněny.

Nevýhoda řešení vložením <iframe>

Pokusím se nyní stručně a srozumitelně vysvětlit, proč není dobré provozovat webové stránky realitní kanceláře s realitním doplňkem (plug-in), vloženým pomocí <iframe> „vnořeného plovoucího rámu“.

Nejprve něco málo o principu fungování www stránek

Každá webová stránka, která se nám, pěkně pestrobarevná, objevuje v našem prohlížeči, ať už je to stránka facebooku, zpravodajství, internetového obchodu nebo třeba realitního webu, je tvořena zdrojovým kódem. Zdrojový kód je spousta různých řídících řetězců, textu a jiných, pro nás lidi ne až tak úplně srozumitelných sekvencí znaků. Odborně HTML kód. Tento HTML kód si můžete otevřít v obyčejném textovém editoru a prozkoumat. Většina prohlížečů disponuje vlastním editorem zdrojového kódu ke čtení. Např. v Mozille Firefox klávesovou zkratkou CRTL-U otevřete zdrojový kód právě prohlížené stránky. Vyzkoušejte. Odrazující, že? Dokument naštěstí není určený nám, ale stroji, který si jej přelouská a zobrazí přesně tak ji vidíme, a jak autoři stránky chtěli. Tento zdrojový kód vygenerovaný mateřským serverem, na doméně třeba vaší oblíbené pizzerie www.best-pizza.cz, putuje přes síť někdy tisíce kilometrů až do vašeho počítače, kde jej následně váš prohlížeč zpracuje a zobrazí. Tak nějak tedy fungují www stránky. Princip je znázorněn v diagramu obr. 1.


obr. 1

Protože provozovatelé serveru www.best-pizza.cz chtějí, a je v jejich zájmu, aby jejich server byl v internetu pro internetové vyhledávače snadno k nalezení, snaží se na stránky umístit co nejlepší textový obsah. Například se snaží co nejlépe popsat svůj produkt v daném případě naši oblíbenou salámovou pizzu. Stejně jako my, navštěvují totiž vaše internetové stránky roboti různých internetových vyhledávačů, jako například google nebo seznam.cz. To je dobře, protože právě vyhledávače k nám zavedou nejvyšší část návštěvníků, a to zcela bez reklamy. Roboti si z vašich stránek vytahují obsah, který potřebují pro svoji činnost. Po návštěvě stránky www.best-pizza.cz si roboti uloží ve svých databázích a zapamatují veškerý text, který se na stránce www.best-pizza.cz vyskytuje. V našem případě „Pizza salami“. Od tohoto okamžiku, má provozovatel serveru www.best-pizza.cz velkou naději na zviditelnění, když nějaký hledající uživatel internetu zadá do pole hledání text „pizza salami“. Vyhledávač zaloví v databázi a nabídne mu ve výsledcích hledání server „www.best-pizza.cz“. Vidíte, uživatel nemusí vůbec znát značku „BEST PIZZA“ a přesto se k našemu serveru dopracuje. Hledaný výraz se s největší pravděpodobností bude vyskytovat na dalších mnoha konkurenčních stránkách. Proto mu vyhledávač nabídne vždy více výsledků. Kdyby se jednalo o www stránky vaší kanceláře, jistě by bylo ve vašem zájmu, aby právě ty vaše byly mezi prvními. Pozice mezi ostatními odkazy, na které ve výsledcích hledání budete vy, závisí na indexu relevance, kterým tento vyhledávač ohodnotil vaše stránky. Ten je ovlivněn mnoha faktory a vypočítán složitými algoritmy. Těmito se zde zabývat nebudeme. Jak tento index relevance stránky navýšit co nejvíce, je problematika SEO optimalizace.

Nyní bude stačit, když se smíříme s pravidlem, které z 90 % platí, a to: čím více textu, který dává smysl, tím lépe. Ale pozor! Nevystavujte, v dobrém úmyslu se co nejvíce zviditelnit, na váš web náhodně generovaná slova (třeba z nějakého slovníku), jejichž obsah nebude dávat smysl. V takovém případě by vám vyhledávač naopak body strhl a ve výsledcích vyhledání výrazně klesnete. Pokud se budete o prvenství snažit podobnými nekalými praktikami, může vaše stránky vyhledávač také zařadit na tzv. black list a tak doménu vašich stránek z výsledků zcela vyloučit. Na diagramu v dalším obrázku je znázorněno, jak navštěvuje robot stránku vaší oblíbené pizzerie. Robot veškerý textový obsah získaný ze zdrojového kódu uchovává a indexuje ve své databázi.


obr. 2

Vraťme se nyní k elementu <iframe>. Element <iframe> má ve zdrojovém kódu zvláštní význam. Prohlížeč na jeho místo vnoří další okno prohlížeče a otevře v něm zcela jinou, třeba i cizí stránku. Například v našem zdrojovém kódu si pokusně můžeme na místo pod tímto odstavcem jen tak vnořit stránky jakpsatweb.cz (oblíbený portál o tvorbě webů) nebo třeba stránky realitygo.cz. V oknech pod odstavcem uvidíte obsahy obou webů, můžete v nich listovat, procházet je, a to vše aniž by jediné slovo těchto webů bylo součástí zdrojového kódu našich stránek www.reego.cz . Na jedné stránce se tak v prohlížeči zpracovává hned několik různých zdrojových kódů, různých www stránek z různých internetových domén. Konkrétně na naší stránce www.reego.cz je to pak www.jakpsatweb.cz a nakonec www.realitygo.cz. V diagramu na obr. 3 můžete vidět jak indexuje obsahy <iframe> realitní kanceláře www.mojerk.cz.

Ukázka vloženého IFRAME stránky www.jakpsatweb.cz

Zápis ve zdrojovém kódu.

<iframe style="border: none; width:888px; height: 400px;" src="http://www.jakpsatweb.cz/"></iframe>

Ukázka vloženého IFRAME stránky www.realitygo.cz

Zápis ve zdrojovém kódu.

<iframe style="border: none; width:888px; height: 400px;" src="http://www.realitygo.cz/"></iframe>


obr. 3

Nyní už konečně tušíte, jakou nevýhodu mají ti, kteří napojují svoje realitní zakázky z jejich zakázkového systému na svůj web pomocí <iframe>.  Veškerý textový obsah zakázek, jako jsou názvy nemovitostí, popisky nemovitostí, a další, který by mohl dostat uživatele skrze vyhledávače právě na stránky takové RK, nejsou vůbec součásti jejich stránek, jsou součástí zdrojových kódů stránek poskytovatele software, fungujících pod úplně jinou doménou. Pokud byste si tedy tipli, že výsledný efekt takto vnořených textů pro přiřazení se k vašemu webu bude nulový, tipli byste si správně. Zdlouhavé hodiny trávené tvorbou unikátních popisů nemovitostí daruje makléř využívající modul <iframe> svému poskytovateli k jeho vlastnímu zviditelnění. Na podzim roku 2012 ještě více než polovina konkurenčních systémů nabízí webové stránky s napojením přes <iframe>.

<Iframe> ale není vždy nevhodný. Naopak. Výhody propojení různých pluginů pomocí vnořeného plovoucího okna <iframe> jsou nesporné a v žádném případě je nezatracujte. Používání <iframe> je v oblasti tvorby webů naprosto běžné. Bez <iframe> by se dnes neobešlo 99% projektů www stránek. <iframe> oknem se perfektně implementují různé mapové doplňky, pluginy facebooku, pluginy dalších sociálních sítí, youtube videa, reklamní bannery a mnoho a mnoho dalších. Přidáním pár řádků do HTML zdrojového kódu stránek můžeme přidat doplněk videa s hodinovým filmem, přitom nám video nezabere jediný kB na disku našeho serveru. Skutečnost, že se obsah zobrazovaný v <iframe> neindexuje, je ve většině případů vítána, právě proto, že se jedná o reklamní bannery, doplňky sociálních sítí, mapy apod. Kdo by stál o indexování reklamy nebo cizích příspěvků různých diskusních vláken.

Závěrem

<iframe> je výborný nástroj, není však v žádném případě vhodný k přejímání účelového obsahu jako jsou produkty e-shopů, jídelních lístků restaurací nebo realitních zakázek.

Ověřte si u vašeho technika, zda vaše stránky nepřejímají obsah z cizí domény vnořeným <iframe>. Nebo pošlete odkaz na vaše www stránky nám a naši technici vám zdarma vytvoří analýzu.